2019 m. lapkricio 20 d., Treciadienis

Kitu kampu

*print*

Archyvas

 

2014-05-27Stebuklingas žmogaus teisių malūnas (2)

Gegužės 23 d. „Delfyje“ buvo paskelbtas D. Pūro straipsnis „ Laisvės dvasią kaliname provincialaus ultranacionalizmo narve“, kuriame jis kritikuoja Lietuvos intelektualų ir nevyriausybinių organizacijų atvirą laišką „Dėl mūsų šalies vertybių būklės“. Laimei, minėtas autorius dar neatstovauja visai intelektualų visuomenei, tad jo rašinys tėra kukli asmeninė nuomonė. Gal kiek gaila, kad portalai dažnai renkasi būtent tokias nuomones. Bet svarbiausia tai, kad autorius gerokai nusikalbėjo, užsimindamas, jog minėtame atvirame laiške galima rasti jau gerai žinomų iš Kremliaus šiuolaikinės retorikos perspėjimų apie tariamai pragaištingas laisvojo pasaulio praktikas, ypač liečiančias vaikystę ir šeimą.

2014-05-08“Verslo žinios”: paaiškėjo „Metų finansų vadovas 2014“

„Metų finansų vadovo 2014“ titulas atiteko Mantui Bartuškai, AB „Klaipėdos nafta“ finansų ir administravimo departamento direktoriui. Rinkimus organizavo „Verslo žinios“ ir Finansų analitikų asociacija.

2014-05-01Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas: religinius simbolius menkinanti reklama pažeidžia moralės principus

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT), išnagrinėjęs bylą pagal skundą dėl Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos komisijos nutarimo, pritarė pirmosios instancijos teismo išvadai, jog R. K. pavasario/vasaros kolekcijos pristatymo reklama pagrįstai pripažinta pažeidžiančia visuomenės moralės principus.

2014-04-29Goda Ferensienė - Vienadieniai (1)

Lietuvoje vyksta didžiulė meno destrukcija – meno nuopolis. Kūrybingai mąstantys žmonės nušalinti nuo valdžios, o jiems vadovauti pagal partinius sąrašus priskiriami menkai išmanantys tą ar kitą sritį „specialistai“.

2014-03-29Įvertintos Rusijos televizijos programos

Š. m. kovo 6–13 d. Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyboje buvo gauti Lietuvos radijo ir televizijos komisijos prašymai įvertinti, ar programose (laidose) „Laikas“ („PBK Lithuania“, 2014-03-01, 20 val.) ir „Savaitės žinios“ („RTR Planeta“, 2014-03-02, 18 val.) bei dokumentiniame filme „Pasmerktieji. Spąstai grupei „Alfa“ („NTV Mir“, 2014-03-10, 16.10 val.) buvo paskleista Visuomenės informavimo įstatymo 19 straipsnio 1–2 dalyse nustatyta draudžiama skelbti informacija.

2014-03-275. O kaip vertino pirmosios instancijos teismas, girdėdamas tokius šalių argumentus? (1)

Jis nurodė, jog iš nusistovėjusios teismo praktikos matyti, kad ES deliktinė (turtinė) atsakomybė už jos organų neteisėtus veiksmus prasme kyla tuo atveju, kai tenkinamos visos sąlygos: institucijų veiksmai. kuriais jos kaltinamos, yra neteisėti, padaryta reali žala bei egzistuoja priežastinis ryšys tarp tariamų veiksmų ir nurodytos žalos. Teismo praktika reikalauja, kad būtų nustatytas pakankamai akivaizdus teisės normos, suteikiančios asmenims teises, pažeidimas. Kalbant apie reikalavimą, kad pažeidimas būtų pakankamai akivaizdus, leidžiantis nuspręsti, jog jis tenkinamas, – atitinkamos ES institucijos akivaizdus ir sunkus jos turimos diskrecijos ribų pažeidimas.

2014-03-27Teismas nusprendė, kad už prieigą prie interneto svetainėse skelbiamo autoriaus teises pažeidžiančio turinio gali būti atsakingas interneto paslaugų tiekėjas

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą dėl interneto paslaugų tiekėjų pareigų, suteikiant vartotojams prieigą prie autorių ir gretutines teises pažeidžiančių interneto svetainių. Nuspręsta, kad teismas turi teisę įpareigoti interneto paslaugų tiekėjus blokuoti prieigą prie tokių svetainių, jei: toks draudimas nepagrįstai nesuvaržo vartotojų galimybės gauti teisėtą informaciją ir tokios priemonės užkerta kelią arba apsunkina vartotojams pasiekti pažeidžiančias svetaines.

2014-03-264. Bylos esmė ir prasmė

Žurnalistas Hans-Martin Tillack manė, kad neteisėtus administracinius aktus pirmiausia sudaro Belgijos teisminėms institucijoms pateiktas OLAF skundas. Jo žodžiais jis yra neteisėtas, nes pažeidė keletą procedūrinių reikalavimų bei pagrindinę teisę, t. y. spaudos laisvę. Žurnalistas Hans-Martin Tillack taip pat nurodo du OLAF pranešimus spaudai. Šiuo atžvilgiu ombudsmenas pareiškė, kad pranešimas spaudai, pagrįstas gandais, yra akivaizdus netinkamo administravimo atvejis ir pažeidžia proporcingumo principą. Todėl šis pranešimas turėtų būti laikomas neteisėtu administraciniu aktu. Galiausiai žurnalistas Hans-Martin Tillack remiasi žurnale European Voice išspausdintu OLAF spaudos atstovo pareiškimu ir per Stern TV išplatintu OLAF direktoriaus pareiškimu. Jie pakenkė ieškovo reputacijai ir dėl to, kad yra pagrįsti gandais, taip pat pažeidžia gero administravimo principą.

2014-03-253. O ką ir kaip į žurnalisto ir komisijos argumentus atsakė ES pirmosios instancijos teismas?

Teismo vertinimu ginčijamas aktas aiškiai nekeičia ieškovo teisinės padėties. Iš ES reglamento 1073/1999 nuostatų matyti, jog galutinėje OLAF ataskaitoje pateiktos išvados savaime nereiškia, kad bus pradėtas teismo procesas ar drausminė procedūra, nes kompetentingos valdžios institucijos gali pačios nuspręsti, kokių veiksmų reikia imtis priėmus galutinę ataskaitą, ir todėl tik jos turi teisę priimti sprendimus, galinčius daryti poveikį asmenų, kurių atžvilgiu ataskaitoje rekomenduojama pradėti tokius procesą ar procedūras. Be to, šis reglamentas tik numato, kad nacionalinėms teisminėms institucijoms perduodama informacija, o šios savo diskrecijos ribose pačios vertina minėtos informacijos turinį ir svarbą, ir kokių tolesnių veiksmų prireikus reikėtų dėl to imtis. Todėl OLAF perdavus informaciją, tikimybė, kad bus pradėtas teisminis procesas, bei tolesni teisiniai veiksmai visiškai priklauso tik nuo nacionalinių valdžios institucijų.

2014-03-242. Žurnalisto ieškinys ES teisingumo teismui

Žurnalistas Hans-Martin Tillack nenuleido rankų ir ES Teisingumo teismui pateiktu pareiškimu pareiškė ieškinį. Žurnalistas iš esmės paprašė, pirma, sustabdyti bet kokias priemones, kurių galėtų būti imamasi dėl OLAF pateikto tariamo skundo Belgijos ir Vokietijos teisminės valdžios institucijoms vykdymą, ir, antra, nurodyti OLAF nesiimti jokių veiksmų, siekiant gauti, susipažinti, tirti bet kokį dokumentą ar kitą informaciją, kuria disponuoja Belgijos teisminės valdžios institucijos po žurnalisto namuose ir biure atliktų kratų, ar išklausyti jų turinį.

2014-03-231. Byla: žurnalistas atskleidė slaptą informaciją (3)

Vokietijos žurnale „Stern“ dirbęs žurnalistas Hans-Martin Tillack, palaikomas International Federation of Journalists (IFJ) ES Teisingumo teisme stojo prieš ES Komisiją. Jis prašė panaikinti aktą, kuriuo Kovos su sukčiavimu tarnyba (OLAF) Vokietijos ir Belgijos teisminėms institucijoms perdavė informaciją apie įtarimus dėl paslapties atskleidimo ir korupcijos, ir, antra, atlyginti ieškovo patirtą moralinę žalą dėl šios informacijos perdavimo bei OLAF pranešimų spaudai paskelbimo.

2014-03-22Teismas sankcionavo LRTK sprendimą riboti NTV Mir Lithuania retransliavimą (1)

Vilniaus apygardos administracinis teismas kovo 21 dieną sankcionavo Lietuvos radijo ir televizijos komisijos sprendimą dėl televizijos programos „NTV Mir Lithuania“ atskirų dalių laikino retransliavimo sustabdymo.

2014-03-20Stabdomas „NTV Mir Lithuania“ programos dalių retransliavimas (1)

Komisija vienbalsiai nusprendė įpareigoti Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančius televizijos programų retransliuotojus laikinai – 3 mėnesiams sustabdyti programų iš ne Europos Sąjungos valstybių narių, Europos ekonominės erdvės valstybių ir kitų Europos Tarybos konvenciją dėl televizijos be sienų ratifikavusių Europos valstybių, sudarančių televizijos programą „NTV Mir Lithuania“, retransliavimą Lietuvos teritorijoje.

2014-03-13Žurnalistų etikos inspektorė prašo pradėti ikiteisminį tyrimą

Žurnalistų etikos inspektorė Zita Zamžickienė š. m. kovo 12 dieną kreipėsi į Policijos generalinį komisarą Saulių Skvernelį, prašydama pradėti ikiteisminį tyrimą dėl tinklalapyje www.avaaz.org aptikto kreipimosi (peticijos) į Klaipėdos krašto gyventojus dėl parašų rinkimo dėl įstojimo į Rusijos Federaciją („Обращение ко всем жителям Клайпедского края: Сбор подписей о вступлении Клайпедского края в состав Российской Федерации“), kuriuo yra skatinama kėsintis į Lietuvos Respublikos suverenitetą ir jos teritorijos vientisumą.

2014-03-06Lietuvos radijo ir televizijos komisija kreipėsi į LR generalinę prokuratūrą

Lietuvos radijo ir televizijos komisija kreipėsi į Lietuvos Respublikos generalinę prokuratūrą įvertinti, ar transliuojant bei retransliuojant Rusijos televizijos programos PBK Lithuania laidą „Laikas“ bei RTR Planeta laidą „Savaitės žinios“ nebuvo padarytos Baudžiamojo kodekso numatytos draudžiamos veikos ir, nustačius atitinkamus pažeidimus, imtis visų būtinų veiksmų, kad draudžiama veikla būtų nutraukta.
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media