2021 m. gruodžio 8 d., Treciadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Savaitės tema

*print*

Archyvas :: 20 pagrindinių LRT veiklos reiškinių, kuriuos LRT įgyvendino 2020 metais

2021-06-21
 
Kaip ir kiekvienais metais visuomeninis transliuotojas pateikia metinę veiklos ataskaitą. LRT apžvelgė praėjusius metus ir išskyrė 20 pagrindinių veiklos reiškinių, kurie plačiau išanalizuoti 2020 metų ataskaitoje - LRT kuriamas turinys, kainuojantis vienam Lietuvos gyventojui 1,38 euro per mėnesį.
Jau trečius metus iš eilės visuomeninio transliuotojo LRT metinė veiklos ataskaita rengiama pagal Europos transliuotojų sąjungos (EBU) „Vertės visuomenei" (angl. Contribution to society) metodiką ir yra grįsta trimis aspektais: visuomeninio transliuotojo indėliu į šalies demokratiją, indėliu į kultūrą ir švietimą, indėliu į ekonomiką ir inovacijas.
LRT - tai mūsų šaliai ir jos piliečiams priklausanti žiniasklaidos grupė, atstovaujanti visuomenės interesams, jos teisei gauti patikimą ir objektyvią informaciją. LRT siūlo kokybišką prasmingą televizijos, radijo ir naujienų portalo turinį.
Žiniasklaidos grupė, kurią teigiamai vertina net 82 proc. visuomenės, 2020 m. kaip ir visi susidūrė su pandemijos keliamais iššūkiais.
Pasak LRT tarybos pirmininko Liudviko Gadeikio, žvelgiant į 2020 metus, jų išskirtinumo ilgai netenka ieškoti - tai pandemijos sukeltas šokas ir ilgas prisitaikymas gyventi ir dirbti naujomis aplinkybėmis.
„Pandemijos atneštas karantinas ne tik apsunkino LRT darbą - namuose uždaryti žiūrovai, klausytojai, skaitytojai tapo dar reiklesni visuomeniniam transliuotojui. Tai suprantama - iš visuomeninio transliuotojo žmonės tikisi objektyvios, patikimos informacijos, ir malonu konstatuoti, kad pagal įvairias apklausas LRT yra objektyviausias, patikimiausias informacijos šaltinis", - sako LRT tarybos pirmininkas.
Šiomis išskirtinėmis aplinkybėmis LRT pasiekė pakankamai plačią ir įvairią auditoriją: 2020 m. LRT TELEVIZIJA tapo antra pagal žiūrimumą, LRT.lt portalas - trečias pagal unikalius vartotojus, LRT RADIJAS susigrąžina klausytojus.
„Kova dėl auditorijos nėra savitikslė - LRT nekonkuruoja reklamos rinkoje, todėl vartotojų skaičius jai nėra išgyvenimo klausimas. Bet tik turėdama pakankamą auditoriją, LRT gali vykdyti savo visuomeninius tikslus - skatinti pilietiškumą, bendruomeniškumą, o kartu ir kūrybiškumą, kritinį mąstymą, puoselėti nacionalinę kultūrą. Auditorija įvertina mūsų kuriamos produkcijos kokybę pačiu objektyviausiu būdu - vartodama ją arba nusisukdama", - teigia L. Gadeikis.
2020 m. gegužę Seimas priėmė naujos redakcijos LRT įstatymą, taip užbaigdamas dar 2017 m. pradėtą LRT valdymo peržiūrą. O lapkričio mėnesį Konstitucinis Teismas išaiškino, kad esamas finansavimo modelis, kai LRT biudžetas priklauso nuo šalies biudžeto pajamų, o ne nuo Seimo sprendimų, neprieštarauja Konstitucijai. Maža to, pabrėžė, kad toks finansavimo modelis kaip tik apsaugo visuomeninį transliuotoją nuo politinio spaudimo.
„Seimui priėmus naują LRT įstatymo redakciją, kuri įsigaliojo nuo 2021 m. sausio 1 d., LRT taryba intensyviai rengėsi jos nuostatų įgyvendinimui. Tarybai teko iš esmės peržiūrėti ir atnaujinti visus jos veiklą reglamentuojančius dokumentus, tiksliau apibrėžti Tarybos ir jos narių įgaliojimus ir atsakomybes. 2020 metai LRT buvo įtempti, bet rezultatai - džiuginantys", - apibendrina L. Gadeikis.
LRT generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budreinė sako, kad 2020 metai buvo nenuspėjami - dėl šalyje paskelbto karantino LRT susidūrė su iššūkiais, kaip išlaikyti įprastą patikimos informacijos pateikimo ir kitų programų ritmą.
„Pavasarį reikėjo gretai rasti sprendimus, kaip perorganizuoti redakcijų darbą, užtikrinti žurnalistų saugumą priešakinėse linijose. Pirmiausia keitėsi darbo procesai - LRT komandos žmonės dirbo pamainomis. Keitėsi ir programų tinklelis - LRT TELEVIZIJOS eteryje atsirado daugiau žinių ir tiesioginių transliacijų, žurnalistai ėmėsi tyrimų COVID-19 tema. Užvėrus duris mokykloms, televizijos eteryje buvo organizuojamos pamokos. Eteryje operatyviai pasirodė vaizdo klipai, informuojantys, kaip elgtis pandemijos metu, socialinė reklama. Įgyvendintos socialinės akcijos, vienijančios visuomenę", - sako LRT generalinė direktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.
2020-aisiais ypatingas vaidmuo LRT teko ir rinkimų metu. Rinkimų laidos visuomet - didelis iššūkis ir įtampų šaltinis. LRT, suprasdama, kad aktyvūs, pilietiški ir gerai informuoti rinkėjai yra demokratijos pagrindas, daug dėmesio TV ir radijo laidose, LRT.lt portale skyrė rinkimų temai.
„Neapsiribojome įstatymais numatytomis agitacinėmis programomis: LRT prieš praėjusių metų Seimo rinkimus rengė rinkimų temai skirtas papildomas laidas savo iniciatyva ir lėšomis. Laikydamasi politinės kampanijos dalyvių lygiateisiškumo principo, LRT organizavo diskusijų laidas, skirtas visuomenei informuoti apie kandidatų į Seimą rinkimų programas. Tokį papildomų laidų organizavimo principą LRT pasirinko atsižvelgusi ir į Vyriausiosios rinkimų komisijos rekomendacijas. Seimo rinkimuose dalyvaujančius politikus pakvietėme į pabėgimų kambarį „Kodas 30", kuriame sėkmingą išėjimą lėmė komandinis darbas, susikalbėjimas", - sako M. Garbačiauskaitė-Budrienė.
Specialią transliaciją LRT rengė ir Seimo rinkimų naktį. Tyrimų bendrovės „Kantar" duomenimis, daugiausia žiūrovų pirmojo ir antrojo rinkimų turų rezultatų laukė kartu su LRT TELEVIZIJA.
LRT.lt 2020 m. vasario mėnesį pirmą kartą sulaukė daugiau nei 1 mln. unikalių vartotojų. Mūsų komandai tai svarbus įvertinimas ir įrodymas, kad prieš metus iš esmės atnaujintas portalas jau užsitarnavo reiklių skaitytojų pasitikėjimą.
„2020-aisiais įgyvendintas bendras trijų LRT žiniasklaidos platformų projektas „LRT ieško sprendimų". LRT apie problemas ne tik kalba, bet ir ieško sprendimų - analizuoja kitų šalių patirtį, teiraujasi specialistų nuomonės ir kartu su jais nagrinėja galimus sprendimų būdus.
Visuomenės, politikų, verslo atstovų, kolegų lūpose vis dažniau skamba „LRT tyrimai". LRT Tyrimų skyrius 2020-aisiais atliko 30 tyrimų ir dar tiek pat parengė analitinių publikacijų bei reportažų. Nors svarbiausia yra ne skaičius, o atliktų tyrimų daromas pokytis", - sako LRT generalinė direktorė.
Be profesionalios žurnalistikos, ypatingą dėmesį LRT skyrė prasmingai pramogai: dokumentika ne tik gamtos, bet ir istorijos, kultūros, literatūros temomis, kokybiški serialai ir aukščiausių įvertinimų sulaukę filmai, didžiausias klubinio krepšinio turnyras „Eurolyga". 2020-ųjų „Eurovizija" patyrė ir sėkmę, ir nesėkmę. Įspūdinga finalo transliacija iš „Žalgirio" arenos ir „The Roop" pakėlė konkurso lygį į aukštumas, tačiau dėl pandemijos jiems teko palaukti metus, kad galėtų pasirodyti Roterdame.
Geriausios Lietuvos ir pasaulio dramos, šiuolaikinio šokio, baleto, operos spektakliai ir koncertai gavo nuolatinę poziciją - kultūros ir meno šventė žiūrovams dovanojama kiekvieną pirmadienį per LRT PLIUS. Žiūrovai turėjo galimybę išvysti transliacijų ciklą „Žiemojimas su opera" - pristatytos septynios garsiausiose pasaulio scenose pastatytos operos, prie kurių įgyvendinimo prisidėjo ir lietuviai.
Vieninga Lietuva kaip niekad aktuali yra ir šiandien. Visuomeninis transliuotojas, jausdamas įsipareigojimą vienyti ir telkti Lietuvos žmones, praėjusiais metais pristatė naują informacinę platformą LRT LITUANICA, skirtą viso pasaulio lietuviams.
Su LRT 2020 metų veiklos ataskaita galima susipažinti paspaudus šią nuorodą. Ataskaitą visuomenei LRT pristatys ir specialioje laidoje „Atvirų durų diena. LRT atsiskaito" birželio 21 d., pirmadienį, 19.30 val. per LRT TELEVIZIJĄ. Taip pat kviečia visuomenę išreikšti savo nuomonę apie LRT - tereikia paspausti nuorodą ir atsakyti į klausimus. Visuomenės nuomonės yra labai svarbi ir vertinama siekiant, kad LRT būtų kuo arčiau Lietuvos žmonių.
Lietuvos visuomeninis transliuotojas iš viso valdo 7 žiniasklaidos kanalus: 3 radijo programas (LRT RADIJAS, LRT KLASIKA, LRT OPUS), 3 televizijos programas (LRT TELEVIZIJA, LRT PLIUS, LRT LITUANICA) ir portalą LRT.lt.
LRT 2020-IEJI. SKAIČIAI IR FAKTAI.
Televizija. TV auditorijos tyrimą atliekančios bendrovės „Kantar" duomenimis, praėjusiais metais LRT TELEVIZIJA pasiekė 13,3 proc. auditorijos ir įsitvirtino antroje vietoje tarp pagrindinių ir didžiųjų Lietuvos televizijos kanalų.
Portalas. Internetinių rinkos tyrimų bendrovės „Gemius Baltic" duomenimis, gruodžio mėnesį LRT.lt portale apsilankė daugiau nei 1,22 mln. realių vartotojų - naujienų portalas įsitvirtino trečioje populiariausių Lietuvos interneto svetainių sąrašo vietoje.
LRT mediateka. Sparčiai augo LRT mediateka, kurioje sukaupta jau per 180 tūkst. įvairių garso ir vaizdo įrašų, - peržiūrų skaičius 2020 m. išaugo daugiau nei 71 proc.
Naujienų tarnybos. LRT kanalų žinias ir kitą aktualijų turinį rengia trys naujienų redakcijos, kurios tarpusavyje bendradarbiauja, taip galėdamos pasiūlyti operatyviausias ir kokybiškiausias naujienas. 172 - tiek žmonių LRT kanaluose rengia aktualijų turinį.
Ekonomika. Ekonomikos temos pandemijos metu tapo aktualios ir tai visuomenės daliai, kuri anksčiau šiuo turiniu ne itin domėjosi. 190 000 - tiek kartų skaitytas populiariausias LRT.lt verslo rubrikos straipsnis.
Indėlis į ekonomiką. 66 proc. Lietuvos gyventojų mano, kad LRT prisideda prie ekonomikos pažangos ir inovacijų Lietuvoje, tai reprezentatyvios apklausos, kurią 2020 m. gruodžio mėn. atliko rinkos tyrimų bendrovė „Norstat", duomenys. Apklausoje dalyvavo 1 tūkst. šalies gyventojų, vyresnių nei 18 metų.
Koncertai tavo namuose. Bendradarbiaudami su Europos transliuotojų sąjunga, LRT OPUS ir LRT RADIJO eteryje 2020 m. transliavo per 70 žinomų užsienio atlikėjų koncertų - nuo Nicko Cave‘o iki Billie Eilish.
Bendradarbiavimas. LRT KLASIKOS iniciatyva 2020 m. sukurtas renginių ciklas, telkęs visas LRT platformas, - „Fortepijono maratonas Beethovenui". Minint 250-ąsias kompozitoriaus gimimo metines, tuščioje Lietuvos nacionalinės filharmonijos salėje surengtas ilgiausias Lietuvoje fortepijoninės muzikos maratonas.
Miglė Savickaitė
 
Rubrika Savaitės tema yra Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo projekto dalis. 
 
 
Paskutinį kartą atnaujinta: 2021-07-13 10:26
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media