2024 m. gegužes 3 d., Penktadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Žiniasklaida Lietuvoje

*print*

Archyvas :: Išrinkti geriausi apie diskriminaciją rašantys žurnalistai

2009-11-05
 

Europos Komisijos vykdoma informavimo kampanija „Už įvairovę. Prieš diskriminavimą“ skelbia žurnalistų konkurso laureatus. Šeštus metus iš eilės rengiamu konkursu siekiama pagerbti tuos žurnalistus, kurie savo darbais skatina gilesnį visuomenės suvokimą apie įvairovės privalumus bei kovą su diskriminavimu.

 

Šiais metais pagrindinis prizas skirtas interneto dienraščio „Bernardinai“ žurnalistėms Kristinai Urbaitytei ir Bertai Tilmantaitei už straipsnį  „Laura Valytė: „Aš negirdžiu, bet nieko baisaus“ ir multimedijos projektą „Girdėti ženklais“. Šiame konkursiniame darbe pateiktas jautrus ir stereotipus griaunantis pasakojimas apie merginą, kuri nuo gimimo yra kurčia. Specialusis kampanijos „Už įvairovę. Prieš diskriminavimą“ apdovanojimas už straipsnius, kuriuose nagrinėjamas skurdo ir diskriminacijos ryšys, paskirtas naujienų portalo „Delfi“ žurnalistei Eglei Digrytei, apžvelgusiai romų integracijos į visuomenę problemas straipsnyje „Iš Kirtimų romai kraustytis nenori ir laukia namų su patogumais“.

 

Šiuo metu Lietuvos konkurso nugalėtojų straipsniai verčiami į anglų kalbą. Lapkričio mėn. Europos žiuri iš visų 27 ES šalių nacionalinių nugalėtojų išrinks geriausius Europos straipsnius diskriminacijos ir lygių galimybių tema.  

 

Pristatydamas konkursą šį pavasarį, už lygias galimybes atsakingas ES Komisijos narys Vladimiras Špidla sakė: „Diskriminacija – tai talentų švaistymas ir pagrindinių teisių nepaisymas. Šis šeštus metus rengiamas konkursas suteikia galimybę geriau informuoti apie žmonių teisę į lygybę, o drauge ir pasireikšti talentingiems Europos žurnalistams“.

 

Interneto ir spaudos žurnalistai iš 27 ES valstybių kampanijos „Už įvairovę. Prieš diskriminavimą“ konkursui iš viso pateikė per 500 rašinių. Kiekvienoje ES šalyje narėje nacionalinius nugalėtojus rinko ekspertų žiuri, kuri buvo sudaryta iš Europos Komisijos, nevyriausybinių organizacijų atstovų, kovos su diskriminacija ekspertų ir žurnalistų. Konkursas rengiamas bendradarbiaujant su Europos žurnalistų asociacija, Europos jaunimo spaudos asociacija ir Europos žurnalistikos centru.

 

Eurobarometro apklausos duomenimis, 53 proc. respondentų teigia nežiną savo, kaip diskriminacijos ar priekabiavimo aukų, teisių. Be to, diskriminacija dėl etninės kilmės (62 proc.) laikoma labiausiai paplitusia diskriminacijos forma Europos Sąjungoje, kiek mažiau – diskriminacija dėl seksualinės orientacijos (51 proc.) ir negalios (45 proc.). Apklausa taip pat parodė, kad 15 proc. respondentų tvirtino buvę diskriminuojami per pastaruosius 12 mėn., 29 proc. teigė per tą patį laikotarpį buvę kito asmens diskriminavimo liudininkais.

2003 m. Europos Komisijos Užimtumo, socialinių reikalų ir lygių galimybių generalinio direktorato pradėta informacinė kampanija „Už įvairovę. Prieš diskriminavimą“ europiečius informuoja apie jų teises ir atsakomybę, numatytą ES įstatymuose. Kampanija organizuojama visose 27 ES valstybėse narėse, siekiant kuo plačiau supažindinti su diskriminacija ir kovai su ja skirtais įstatymais, taip pat norima pabrėžti naudą, gaunamą užtikrinus įvairovę darbe ir apskritai visuomenėje. Kampanija nukreipta prieš bet kokią diskriminaciją dėl asmens rasės ar etninės kilmės visose gyvenimo srityse ir prieš bet kokią diskriminaciją darbe dėl amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos, religijos ar tikėjimo.

 

Daugiau informacijos:

 

Konkurso nugalėtojų straipsniai:

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2009-09-30-laura-valyte-as-negirdziu-bet-nieko-baisaus/2562 http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/article.php?id=23320258

 

Kampanijos „Už įvairovę. Prieš diskriminavimą“ interneto svetainė:

Paskutinį kartą atnaujinta: 2009-11-13 13:34
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media