2024 m. balandžio 29 d., Pirmadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Žiniasklaida Lietuvoje

*print*

Archyvas :: Leidinių tiražų skelbimo tvarka turi trūkumų, bet geriau nei nieko

2011-07-25
 
Agnė Gintautaitė
"Verslo žinių" rubrika "Media"

Kultūros ministerija pirmą kartą viešai paskelbė Lietuvos žiniasklaidos priemonių tiražus. Duomenis pateikė patys leidėjai. Rinkos dalyviai sveikina iniciatyvą, tačiau sako, kad konkuruojant dėl reklamos pinigų iš šių duomenų naudos mažai, nes juos reikia patikrinti.

Kultūros ministerijos duomenimis, didžiausi laikraščiai Lietuvoje - „15 minučių" (58.906 egz.), „Lietuvos rytas" (55.702 egz.) ir „Vakaro žinios" (54.844 egz.). Didžiausi žurnalai - „Žmonės" (129.525 egz.), kartu su „Lietuvos rytu" leidžiama „TV antena" (126.461 egz.) ir „Sveikas.lt" (100.000 egz.).

"Labai norėjome kuo greičiau paleisti leidinių tiražų viešinimo sistemą. Tikimės, kad leidybos bendrovės ir reklamos užsakovai ją pripažins", - teigia Laimonas Ubavičius, Kultūros ministerijos Informacinės visuomenės plėtros skyriaus vedėjas.

Duomenys bus renkami iš leidėjų ir skelbiami kas pusę metų. Leidėjai pateiks išspausdintų egzempliorių kiekį. Kiek iš jų nebuvo išplatinta, pateikiama nebus. KM turės galimybę duomenis patikrinti.

Diskusija, kad reikia viešinti tikslius leidinių tiražus, prasidėjo 1997 m. - Vyriausybė inicijavo Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimus, kurie įpareigojo leidėjus skelbti nemelagingus duomenis. Nustatyta, kad leidinių tiražai turi būti audituojami. Tačiau šios tvarkos leidėjai nesilaikė.

„Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimas negaliojo daugelį metų, nes nebuvo nustatyta auditavimo tvarka. Be to, nebuvo nustatyta ir atsakomybė už tvarkos nesilaikymą", - dėsto Dainius Radzevičius, Lietuvos žurnalistų sąjungos (LŽS) pirmininkas.

 

Visą publikaciją skaitykite paspaudę nuorodą į "Verslo žinias" čia.
 
 
Paskutinį kartą atnaujinta: 2011-07-25 14:04
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media