2020 m. liepos 12 d., Sekmadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Užsienio naujienos

*print*

Archyvas :: Europos žurnalistai remia italų akciją dėl spaudos laisvės

2009-10-02
 
Nuotraukoje: S.Berlusconi Italijoje jau yra užkariavęs didelę dalį žiniasklaidos rinkos

Nuotraukoje: S.Berlusconi Italijoje jau yra užkariavęs didelę dalį žiniasklaidos rinkos

Europos žurnalistų federacija (EFJ) ir Tarptautinė žurnalistų federacija (TŽF) paragino kolegas paremti rytoj Romoje prasidėsiančią akciją, kurioje Italijos žurnalistai, pilietinės visuomenės grupės ketina griežtai pasisakyti prieš nuolatinius išpuolius, kuriuos patiria laisva spauda.

 

Europos žurnalistų bendruomenė didžiuojasi, kad akcijos organizatoriai sulaukė per 50 000 žmonių palaikymo. Jie remia TŽF poziciją ir pasisako už spaudos laisvę ir garbingą žurnalistiką.

 

Europos žurnalistų federacijai priklauso per 250 000 žurnalistų iš daugiau nei 30 Europos šalių. 

 

Akcijoje dalyvaus ir TŽF prezidentas Jim Boumelha. Jo pozicija: "Žurnalistų ir žiniasklaidos būklė šioje šalyje vis blogėjo, tačiau pastaruoju metu siekiama įbauginti žurnalistus pasitelkus ekonominę ir politinę galią.”

 

Susidariusios grėsmingos situacijos žiniasklaidos rinkoje kaltininkas - Italijos ministras pirmininkas Silvio Berlusconi. Neseniai 115 tūkst. italų pasirašė solidarumo su Italijos dienraščiu „La Repubblica“ pareiškimą. Iš šio laikraščio ministras pirmininkas S.Berlusconi dėl pranešimų apie tariamus jo meilės nuotykius reikalauja milijono eurų kompensacijos.

 

Pareiškimą, kurį pasirašė politikai, intelektualai ir menininkai, inicijavo trys žinomi Italijos teisininkai. Jie kaltina S.Berlusconi tokiu savo reikalavimu bauginant laisvąją spaudą, kad ją nutildytų. Taip esą jis kelia grėsmę žiniasklaidos laisvei.

 

Pareiškimą prieš S.Berlusconi pasirašė žinomi Italijos žmonės, tarp jų - rašytojai Umberto Eco, Andrea Camilleri ir Roberto Saviano, literatūros Nobelio laureatas Dario Fo, režisierius Bernardo Bertolucci ir atlikėjas Adriano Celentano.

 

Beje, pats S.Berlusconi Italijoje jau yra užkariavęs didelę dalį žiniasklaidos rinkos. Italas anksčiau už kitus suprato televizijos ir spausdinto žodžio magišką galią, kokybiškos reklamos būtinybę. Berlusconi greitai pasiglemžė tris iš šešių nacionalinių kanalų bei kelis svarbiausius Italijos spaudos leidinius. Šios įkurtos žiniasklaidos imperijos reikmėms tenkinti buvo įsteigtas milžiniškas bankas „Mediolanum“ ir didžiausia Italijoje leidykla „Mondadori“.

 

Italo teleimperijos žnyplės nusitiesė toli už šalies ribų. Jis net priekaištavo Europos Komisijai dėl kišimosi į nacionalinius reikalus.  

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2009-10-12 11:04
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media