Archyvas :: ,,Paris Photo" - lietuvių fotografams suteikė garbingas erdves

Valentinas Juraitis

|  | ||||||||
|  
  
  
  
 Almanachas "Žurnalistika 2008" 
 Almanachas "Žurnalistika 2009" 
 Almanachas "Žurnalistika 2010" 
 Almanachas "Žurnalistika 2011" 
 Almanachas "Žurnalistika 2012" 
 Almanachas "Žurnalistika 2013" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2013" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2014" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2014" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2015" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2015" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2016" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2016" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2017" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2017" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2018" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2018" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2019" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2019" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2020" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2020" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2021" I dalis Almanachas "Žurnalistika 2021" II dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2022" I dalis 
 Almanachas "Žurnalistika 2022" II dalis 
 Žurnalas "Žurnalistika" 2024 m. Nr. 1 
 Žurnalas "Žurnalistika" 2024 m. Nr. 2 
 Žurnalas "Žurnalistika" 2024 m. Nr. 3 
 Žurnalas "Žurnalistika" 2024 m. Nr. 4 
  
 
 | ||||||||
| Archyvas :: ,,Paris Photo" - lietuvių fotografams suteikė garbingas erdves2024-11-21  Valentinas Juraitis Pasaulinė  fotografijos mugė ,,Paris Photo"  - vyko vienoje solidžiausių Paryžiaus vietų  - Grand  Palais. Tai erdvus didingas rūmas, pastatytas iš  granito ir arkinių metalo konstrukcijų inžinerine mintimi kažkuo man panašus į geležinkelio stotį, artimą Eifelio bokšto  konstrukcijų idėjai... Mugė atskleidžia įvairiaspalvį  meninės fotografijos  pasaulį. Vien tik skaičiai apie tai sako, čia dalyvavo  191 fotografijos galerija iš 33 pasaulio šalių, Galerijos čia eksponavo siūlomus pirkti kūrinius. ,,Paris Photo"  man kažkuo panaši į ankstyvąsias ,,Photokina", vykusias Kelne, kai ten dar buvo eksponuojama daug fotomeno parodų, knygų, ir man, drauge su mūsų fotografais, ten teko daugsyk dalyvauti. Bet, deja, ši mugė jau seniai užsidarė. ...per porą trejetą valandų atsidūriau prancūziškame pasaulyje. Lėktuvas nuskraidino į Paryžių. Gavau kvietimą dalyvauti pasaulinėje   fotografijos mugėje ,,Paris Photo", tuo pačiu mūsų portalui www.vyzdys.com buvo suteikta spaudos akreditacija, tai  savotišas mūsų darbo pripažinimas, nors jau keleri metais neleidžiame fotografijos žurnalo ,,Vyzdys", spausdinamo ant popieriaus. Taupome miškus... O leidom žurnalą 24 metus ir nuolat dalyvavome bent jau europiniuose,  kartais ir tarptautiniuose fotografijos projektuose. Šiandien, kaip ir daugelis, leidžiame internetinį fotografijos leidinį. ,,Paris Photo" spaudos akreditacija suteikė įėjimą į renginius nemokamai ir visą informacijos spaudai  paketą - taip pat... KOMERCIJA Dar vienas  ,,Paris Photo" bruožas - mugės  dalyviai, galerijų atstovai,  čia susirinko ne naujų menininkų ieškoti  -  o parduoti jau turimus jų kūrinius... Ir būtent šia linkme sukosi renginių maratonas. Fotografijų kainos nuo 5000 iki 20 000 eurų. Žvelgiant į publiką iš kai kurių ,,dėdžių" ir ,,tetų" povyzos buvo matyti, kad tai milijonieriai - kolekcininkai, ir jiems kaina netiek svarbi, kiek menininko - autoriaus žinomumas, originalumas, nueitas kelias meno rinkoje... Ir  jų noras papildyti savo kolekciją. Kita  meno kūrinių pirkėjų kategorija - muziejai. Muziejininkų čia buvo gana daug. Teko dalyvauti  konferencijoje, kur mintimis dalijosi, diskutavo muziejų kuratoriai. Kokiais principais jie organizuoja pirkimus? Toje diskusijoje dalyvavo kuratoriai iš Kinijos, Japonijos, JAV ir Skandinavijos, o renginį moderavo prancūzė - mugės organizatorių atstovė. LIETUVOS FOTOGRAFIJA Džiugu, kad  mugėje ypač garbingoje vietoje buvo pristatyta Lietuvos fotografija. Nedidelio formato darbai, ekspozicija paruošta skoningai,  neišsišokančiai, bet kartu solidžiai atspindinti šiandienės pasaulinės fotografijos tendencijas. Kolekcija sudaryta iš Prancūzijos nacionalinės bibliotekos ir Lietuvos fotomeninkų sąjungos fondų, kurioje pristatomi faktiškai visi  aktyviau veikę ir dabar besireiškiantys mūsų šalies fotomenininkai, pristatomi jų išleisti fotoalbumai. Mugėje mano kalbinti dalyviai pažymėjo ir stebėjosi, kad lietuviams šį kartą suteikta didelė garbė ir  dėmesys. Iš dalies tai susiję su Lietuvos - Prancūzijos  kultūros mainų dienomis, kurios   šią vasarą pasikeičiant renginiais ir parodomis įvyko abejose šalyse.  Dalyvaujant tokiame solidžiame renginyje  mūsų fotomeno renginių organizatoriams, palinkėkime sėkmės ir pasidžiaukime, kad tai atvers  platesnes galimybes pristatyti mūsų autorių kūrybą pasauliui. JUBILIEJAI Neapkrausiu skaitytojų gausia statistika, kurią jau anksčiau skelbėme portale apie mugę. Juk nemažiau būna vertingi ir perskaitomi asmeniniai liudininko pastebėjimai. Man  mugėje įspūdį paliko  vokiečių fotografo Augusto Sanderio (August Sander) serija ,,Žmonės iš XX amžiaus" pirmą kartą taip plačiai parodyti  nepublikuoti originalūs atspaudai. Juk Sanderio  kūryba, - tai aukštos klasės fotografo, portretininko  profesinė veikla -  padariusi didžiulę įtaką ne ir vienam lietuvių fotografui. Siurealistinės fotografijos atstovų darbus rodė dažna   galerija. Tai, matyt, dėl to, kad 2024 -ieji metai žymi siurealizmo šimtmetį. Nuo  reportažinio fotografavimo iki abstrakčių, siurrealistinių vaizdų kelią nuėjo garsusis Robertas Frankas, kilęs iš Šveicarijos, o kūręs Amerikoje. Apie 1955 -uosius, kai dar nebuvau gimęs jis jau  fotografavo Amerikos bruožus, kasdienybę, Įtaigiai, kaip jo karta - Bressonas ir kiti - fotografavo. Šiemet mugėje pažyminamas fotografo gimimo šimtmetis. R. Franko  fotoalbumas ,,The Americans" su Dž. Keruako tekstais - tapo kultiniu. Mugėje  viename kolekcininkų stende  mačiau šio  fotoalbumo  pirmojo leidimo egzempliorių. Už jį prašė 22 000 eurų. Pagalvojau, nejaugi neatsiras leidyklos, kuri  imtųsi ir  pakartotinai išleistų fotoalbumą  - šiemet. Ir ,,akurat", prancūzų leidykla išleido R. Franko fotoalbumą prancūziškai, ir jį  mugėje įsigijau už 39 eur. Dar vienas  iš reportažinio stiliaus pasukęs į abstrakcijas - Borisas Michailovas. Šio, iš Charkovo kilusio,  fotografo kūryba pasižymi išskirtiniu  humanizmu,  meile paprastam, silpnam žmogui, atjauta jam. Tai įsimintini jo sukurti grupiniai portretai , kai  motina ant kelių laiko nuogą  su daugybe mėlynių suspardytą dukrą - prostitutę,  Fotografijos iš  renginių Charkovo aikštėse ir kt.  Tai fotografijos  apie  gorbačiovinį ,,perestroikos" gyvenimą, buvusį  toli iki šiandienio karo. Už  šiuos darbus B. Michailovas buvo įvertintas prestižine Hasselblado premija.  ,,Paris photo" mugėje  viena galerija  B. Michailovo kūrybą  pristato  ir su fotografija, kur  jis išsirengęs nuogas ,,stato sau klizmą"... Savotiška provokacija, manifestas. Ar tai  galėtų reikšti  ir fotografo manifestą: klizmą, reikėtų pastatyti ir visai žmonijai, už karus, žmonių žudymus, už neteisybę... Pasitraukęs į vakarus B.Michailovas ėmė kurti siurealistine, abstrakčiąja maniera. Mačiau kažkurią  jo vėliausią knygą  Kelno mugėje. Tai buvo pasakojimas neapibrėžtais vaizdais apie nieką, autoriaus, kuris nukirto savo gimtinės šaknis ir neturi konkrečios medžiagos ankstesnei  kūrybai. Mugėje įdomių, savitų autorių pateikė  Kinijos galerijos, bylojančios apie naujas idėjas ir apie šalies stiprėjančią ekonominę įtaką. RĖMĖJAI Nemačiau viešos informacijos, kad  mugę būtų parėmę valstybinės institucijos, būtų panaudoti valstybės ar savivaldos biudžeto pinigai, nors  Paryžiaus miestui šis renginys neabejotinai davė įvaizdinės naudos. Gal prancūzai nemoka ,,pumpuoti" iš biudžeto? Mugę  parėmė privatus J. P. Morgano bankas. Už tai  buvo surengta Morgano fotokolekcijos paroda, kur matomiausioje vietoje eksponuojamas banko įkūrėjo J.P. Morgano portretas. Kitas rėmėjas  - BMW automobilių kompanija, su limuzino klasės  automobiliais vežiojusi VIP mugės klientus. O visi kiti rėmėjai, lėšos: komerciniais pagridais - nuomuojami plotai, parduodami bilietai. Leidėjas ir knygų pardavėjas Dirkas Bakker iš Amsterdamo man atviravo: aštuonių kvadratinių metrų plotą antrame aukšte   išsinuomavo už aštuonis tūkstančius eurų. Nemažai knygų pardavė,  tai - neatsipirks, bet  tikisi padidėjęs leidyklos žinomumas  suaktyvins  internetinę prekybą... NAIKINANT RIBAS Ši mugė  - jau 27-oji - atskleidė plačią fotografijos panoramą. Šiandien naujos kartos menininkai naikina išraiškos ir kūrybos  priemonių ribas, kuri vystosi tiek techniškai - dėl naujų technologijų, tiek įskaitant dirbtinį intelektą. Nepaisant savo kilmės, fotografija nebėra vienintelis tikrovės, panaudojant šviesą, atspindys. Naudojant mechaninius ar kompiuterinius redagavimo procesus galima suklastoti  dokumentą, galima suklastoti tiesą. Ir tai buvo galima rasti ir menininkų taikomų metodų įvairovėje - ,,Paris Photo". Valentinas Juraitis Vilnius - Paryžius REMIA: 
  Paskutinį kartą atnaujinta: 2024-12-03 11:35 Rašyti komentarą | ||||||||
| 2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba. Sprendimas: Fresh media | ||||||||
Komentarai (0)