2019 m. spalio 17 d., Ketvirtadienis

Žurnalistas irgi žmogus

*print*

Archyvas :: Jonas Paulauskas: poilsinės kelionės į Bulgariją įspūdžiai

2019-07-01
 
Albena

Albena

Vasara tik įpusėjo, tačiau daugelis jau, turbūt, spėjo paatostogauti, pakeliauti po Lietuvos ar užsienio kurortus. Mūsų šeima 2016 metais puikiai pailsėjo Bulgarijoje, kurio Albenos kurorte prie Juodosios jūros kainos žymiai mažesnės nei mūsų pajūryje, o jūra nepalyginamai šiltesnė.
Todėl ir šiemet birželio viduryje vėl susiruošėme į Bulgariją, net į tą patį pamėgtą viešbutį ELITSIA, kuriame taip puikiai praleidome laiką prieš keletą metų. Kurortas nuostabus - nedidelis miestelis Albena skęsta žalumoje, pakelėse įsikūrusių parduotuvėlių ir kioskelių šeimininkai bulgarai, maloniai šypsodamiesi, kviečia pasižiūrėti jų prekių. Tiesa, ne taip įkyriai, kaip prekijai Egipte ar Turkijoje. Viešbutis stovi ant pat jūros kranto - iki jūros apie 50 metrų, o dar arčiau - prie pat viešbučio - du baseinai ir keli užkandžių barai (snack bars). Žodžiu, ramus pajūrio kampelis. Ir svarbiausia, per dvi atostogų savaites nė karto nemačiau nei vieno policininko. Nors gatvėse pilna užsieniečių poilsiautojų, iš barų ir aikštelių sklinda linksma muzika ir aidi dainos įvairiomis kalbomis. Vaikus ir pavargusius smalsius poilsiautojus po visą miestelį iki turistų viešbučių vežioja įvairiaspalviai traukinukai ant ratų su keliais vagonėliais. O dėl to, kad nesimato policininkų, kažkodėl jautiesi dar ramesnis, nes kai tave supa ginkluoti pareigūnai (kaip kai kuriuose Rytų ar Pietų kurortuose), nuo to saugesnis kažkodėl nesijauti. Greičiau, atvirkščiai.
Deja, mūsų viešbutyje (o gal ir visoje Bulgarijoje taip yra?) šį kartą pajutome kažkokią krizę. Ypač paslaugų turistams prasme. Pradedant maitinimu - vietoje anksčiu buvusių trijų užkandžių barų, kuriuose bet kuriuo paros metu poilsiautojai galėdavo užeiti pavalgyti ar išgerti gaivinamų gėrimų, beliko tik vienas. Ir tas pats tik su gėrimais. Užkandžių nebeliko.
Gražus rotondos pavidalo kieme stovintis apvalus restoranas-valgykla, turintis duris į visas keturias pasaulio puses, dabar įleidinėjo valgytojus tik per vienerias duris. O prie durų kažkodėl atsirado kontrolierius, reikalaujantis pasakyti, iš kurio viešbučio numerio atėjo valgytojas. O kadangi viešbutyje vienu metu poilsiauja apie 2000 - 2500 turistų, kartais susidarydavo prie įėjimo į valgyklą eilutė. Ypač kai eilėje atsirado turistai iš Moldovos. Jų kalbos kontrolierius ne visada suprasdavo. Tuo labiau, kad dauguma moldavų kažkodėl apsimetinėjo rumunais. Nors kalbėjo moldaviškai. Kilo įtarimas, kad jie atvyko į Bulgariją su rumuniškais pasais (nes moldavams, kaip ne ES nariams, reikėtų vizos į Bulgariją). Girdėjau kalbas, kad Rumunija, kaip ir Rusija Ukrainoje, dalija moldavams savo pasus. 
Kadangi tų moldavų - rumunų atvyko vienu metu apie šimtas, prasidėjo kitos problemos. Ryte, pavalgius pusryčius ir išėjus į čia pat esantį pliažą, nebeįmanoma pasidarė surasti laisvų gultų su skėčiais - dauguma jų būdavo jau "užimti" moldavų, patiesus ant jų rankšluosčius. Nors viešbutyje (lifte) trimis kalbomis buvo parašyta, kad tai daryti GRIEŽTAI DRAUDŽIAMA! 
Kai paklausėme administracijos, kada baigsis šie nemalonumai, mums atsakė, kad tada, kai šie svečiai išvažiuos. Tas pat su stalais valgykloje - atėjus kiek vėliau, jie jau būdavo užimti. Todėl eidavome valgyti kiek vėliau. Pradėjus desertui teikti trešnes, šie triukšmingai kalbantys poilsiautojai ėmė neštis jas prie savo stalų didelėse, ne tam skirtose, lėkštėse. Todėl jų (trešnių) greitai nebeliko. O ir pačioje valgykloje - restorane kavai ir arbatai buvo teikiami tie patys maži keraminiai puodeliai. Kurie taip pat greitai baigdavosi, ir vėliau atėjusiems tekdavo arbatą ar kavą piltis į vienkartinius skaidrius plastmasinius indelius, iš kurių paprastai geriamas vanduo.
Prieš išvažiuodami, paklausėme personalo, nuo kada taip pablogėjo jų viešbučio situacija. Atsakė, kad nuo tada, kai jį įsigijo naujas šeimininkas, kurį beje, jie retai mato, nes bosas mėgsta keliauti po pasaulį lėktuvais. Gal skraido į tarptautinius simpoziumus semtis patirties, kaip toliau „optimizuoti" viešbučių darbą? Išvykome, taip ir nesupratę - ekonominė situacija pablogėjo tik šiame viešbutyje, ar visoje Bulgarijoje?
Paskutinį kartą atnaujinta: 2019-07-01 12:16
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media