2024 m. balandžio 18 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Radijas

*print*

Archyvas :: Nauja „Kultūros savaitės“ vedėja pristatė laidos pokyčius: tikslas – skatinti mąstyti

2019-04-01
 
Juta Liutkevičiūtė E. Blaževič/LRT nuotr.

Juta Liutkevičiūtė E. Blaževič/LRT nuotr.

Virginija Sližauskaitė,
LRT.lt

 

Laida „Kultūros savaitė" radijo eteryje skamba nuo 1998 m., jos auditorija susiformavusi, todėl drastiškai keisti laidos turinį būtų nepagarba klausytojams. Taip portalui LRT.lt sako LRT RADIJO žurnalistė Juta Liutkevičiūtė, tapusi naująja laidos „Kultūros savaitė" vedėja. Anot jos, džiugu, kad išsiplės laidos geografija - medžiagas rengs bendradarbiai iš Kauno ir Klaipėdos.

 

- Juta, kaip pasitaikė proga perimti laidos „Kultūros savaitė" kūrimo vairą į savo rankas?

- Tai nėra dramatiškas pokytis, nes kultūros lauke esu visą laiką, kol dirbu LRT, - prisidėjau prie laidų „Ryto allegro", „Radijo popietė", „Ką man skaityti?". Su „Kultūros savaite" taip pat teko bendradarbiauti, dalydavomės medžiaga, durys visuomet buvo atviros.

Šis atvejis labai žmogiškas - „Kultūros savaitės" vedėjos Raminta Jonykaitė ir Gailutė Jankauskienė nusprendė pasukti kitur, tad pokyčių banga nusirito ir atsimušė į mane, gavau pasiūlymą vesti šią laidą. Žinoma, tai iššūkis, nes pakeisiu dvi vedėjas, tačiau noriu pabrėžti, kad turiu komandą - žmones, kurie man padeda ir yra labai svarbūs.

Iš Klaipėdos dirbs Adomas Zubė, kurs yra tikras radijo fanatikas, apie tai galvojantis dieną naktį. Iš Adomo daug išmokau ir vis dar mokausi, tai labai talentingas vaikinas. Mūsų bendradarbė Kaune bus Kotryna Lingienė, dirbanti su leidiniu „Kaunas pilnas kultūros" ir ilgai besidominti kultūra. Kotrynai radijas nėra naujiena, nes teko vesti laidas LRT OPUS, tačiau „Kultūros savaitės" formatas bus kiek kitoks. Vita Ličytė rengs užsienio spaudos apžvalgas - ji tai daro seniai ir turi daug patirties. Na, o muzikos redaktore bus Gerūta Griniūtė - visi žino, kad ji vienu metu sugeba būti šešiose vietose.
Žinoma, turėsime ir daugiau bendradarbių, su kuriais pildysime laidos turinį.

  

- Kaip keisis „Kultūros savaitės" programa?

- Laida kuriama jau nuo 1998 m., ji visuomet transliuota šeštadieniais, tuo pačiu metu. Per 20 metų tikrai susiformavo auditorija, kuri turi įprotį šeštadienį, įsijungus LRT RADIJĄ, išgirsti naujienas apie kultūrą. Drastiškai tai keisti būtų nepagarba klausytojams, todėl naujoves reikia įnešti pamažu. Taip pat kyla klausimas, ar kultūros žurnalas - apskritai paslankus pokyčiams? Mes juk apžvelgiame, kas per savaitę įvyko kultūriniame gyvenime.

Manau, kad svarbus pokytis bus tai, kad prasiplės „Kultūros savaitės" geografija. G. Jankauskienė ir R. Jonykaitė keliaudavo po Lietuvą, bet tikiuosi, kad mūsų planas išdegs ir turėsime dar daugiau medžiagos - iš Kauno, Klaipėdos ir pan.

 

- Ar „Kultūros savaitės" bendradarbiai kituose miestuose taip pat apžvelgs kiekvienos savaitės aktualijas?

- Tai priklausys nuo savaitės. Žinome, kad Kaunas kaip išprotėjęs ruošiasi Europos kultūros sostinės metams, o 2021 m. Klaipėda taps jaunimo kultūros sostine. Taigi, kalbėsime ir apie svarbias aktualijas. Tačiau tai, kad turėsime „Kultūros savaitės" kolegų Klaipėdoje ir Kaune, leis praplėsti ir ekspertų, su kuriais diskutuojame įvairiomis temomis, ratą.

Bus įmanoma sugalvoti temą, nesusijusią su minėtais miestais, bet kalbėtis su būtent ten gyvenančiais menininkais ar mokslininkais. Dabar pašnekovų kompanija buvo gana vilnietiška, tačiau tai - suprantama.

 

- Ar jau gali išduoti bent kelis artėjančios laidos pašnekovus? Ar išliks rubrika „Sėskim ir pakalbėkim"?

- Taip, tai legendinė laidos rubrika, šie pokalbiai niekur nedings. Reikia pasakyti, kad portretiniai interviu su menininkais nebūtinai bus susiję su konkrečia paroda ar įvykiu. Norėtųsi, kad žmogus, gyvenantis Lietuvos paribyje ar net ne Lietuvoje, todėl neturintis galimybės išvysti renginių ir parodų, vis tiek gautų kažką įdomaus. Todėl kalbėsimės apie daug bendrų dalykų, bandysime suvokti laiką, kuriame gyvename ir kodėl viskas vyksta taip, kaip vyksta. Žinoma, vengsime banalybių ir postringavimų be reikalo.

Atsinaujinusios laidos „Kultūros savaitė" vienas iš pašnekovų bus Lietuvos avangardinio meno krikštatėvis Česlovas Lukenskas - išties išskirtinis ir charizmatiškas žmogus. Adomas Zubė Klaipėdoje kalbina labai charizmatišką istoriką, parašiusį knygą apie emigraciją į Kuršių Neriją - bandysime suvokti, kodėl šiandien emigracija tokia didelė ir kaip ji vyko praeityje, tokioje specifinėje vietoje kaip Kuršių Nerija.
Kotryna Lingienė ruošia medžiagą apie Kauno ir Estijos menininkų bendradarbiavimą. Be to, turime ir puikius rašytojus, kas savaitę rengiančius „Kultūros savaitei" komentarą. Šių autorių ratą taip pat bandysime plėsti. Taigi girdėsime ne tik jau dirbančius, bet ir naujus vardus.

 

- Kokia, tavo akimis, laidos „Kultūros savaitė" misija?

- Visų pirma, manau, kad ne visi turi laiko išklausyti visą laidą. Tačiau norėčiau, kad žmogus, išgirdęs bent mažą gabaliuką iš „Kultūros savaitės", įgautų papildomų minčių, kad pradėtų samprotauti vėliau, valgydamas pietus su draugais: „Žinote, per „Kultūros savaitę" pasakė tokią nesąmonę, o ką jūs manote?"

Noriu, kad laida nebūtų tik paskatinimas eiti į konkrečią parodą ar skaityti konkrečią knygą. Kur kas svarbiau - kad „Kultūros savaitė" skatintų mąstyti, apgalvoti laiką, kuriame gyvename, reiškinius, kuriuos stebime, kad skatintų galvoti kritiškai. Tikiuosi, kad klausytojai, išgirdę tai, kas jiems nepatinka, suprastų, kad gali būti ir taip - ir kad tiesa susideda iš tūkstančių smulkių dalelių.

Taip pat norėčiau paskatinti tuos, kurie klausosi „Kultūros savaitės" ir nori kažką pasakyti, patarti ar susisiekti, parašyti mums laišką adresu kultura@lrt.lt. Labai to lauksime!

 

Laida „Kultūros savaitė" - kiekvieną šeštadienį 9-11 val. per LRT RADIJĄ.

Paskutinį kartą atnaujinta: 2019-06-23 11:03
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media