2024 m. kovo 28 d., Ketvirtadienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Naujos knygos, leidiniai

*print*

Archyvas :: Knygos, kurias startuolių įkūrėjai rekomenduoja perskaityti bendraminčiams

2020-08-06
 
Karolina Urbonaitė 
 
Nors knygų skaitymas šiandien gali nebeatrodyti modernus mokymosi metodas, startuolių įkūrėjai vieningai pritaria, jog jos yra vienas esminių verslininkų tobulėjimo įrankių. Iš jų galima išmokti jauno verslo paslapčių, pasiruošti ateities iššūkiams ir įgauti žinių konkrečioje startuolio veikimo sferoje. Apie skaitymo naudą bei labiausiai įsiminusias knygas pasakoja penki sėkmingų Lietuvos startuolių įkūrėjai.
KNYGOS - INOVATORIŲ ŽINIŲ ŠALTINIS
Knygos gali supažindinti startuolį su verslo plėtros procesu nuo idėjos iki lėšų pritraukimo plano, pasiekimų vertinimo. Taip teigia debesų technologijomis paremto bylų valdymo advokatams ir teisininkams startuolio „Amberlo" bendraįkūrėja Erika Kavaliauskienė: „Daugelis startuolių pradininkų pradeda veiklą vedini idealistinių vizijų, galvoja, kad idėja yra viskas, ko reikia. Deja, dar laukia sunkus darbas bei gebėjimas paversti savo idėją „veikiančia" realybe, o tada įsipareigojimai."
Kauno mokslo ir technologijų parke veikiančio biotechnologijų startuolio „Vilimed" direktorius dr. Mantas Venslauskas mano, jog knygas skaityti verslininkams ne tik prasminga, bet ir būtina: „Neretai startuoliai yra kuriami inžinierių, kuriems natūraliai stinga žinių apie verslo vystymą, plėtrą bei valdymą. Taip pat knygos naudingos numatant kokį nors naują įmonės vystymosi etapą ir jaučiant žinių trūkumą rinkodaros, komandos valdymo ar kitose srityse. Visais šiais atvejais knygos padeda pasiruošti ateities iššūkiams ir juos lengviau suvaldyti."
Šunų dresavimo programėlės „Dogo" bendraį kūrėjas Tadas Žiemys pabrėžia mokymosi visą gyvenimą svarbą, o knygos tam puiki priemonė: „Kuo daugiau įvairių patirčių ir nuomonių sužinome, tuo į problemą galime pažiūrėti iš skirtingesnių kampų. Svarbiausia, mano manymu, skaityti įvairią literatūrą."
Socialinio-aplinkosauginio startuolio „Cup Cup" bendraįkūrėjai Valdonė Daugėlaitė ir Irmantas Šuškevičius taip pat pataria skaityti kuo įvairesnes knygas, siekiant įgytas žinias pritaikyti skirtingose verslo veikimo srityse: „Skaitome psichologines knygas, apie emocinį intelektą ir įtaką, taip pat specializuotas, susijusias su startuolių kūrimo ypatybėmis bei kitų sėkmės istorijomis: „Skaitome, kad sužinotumėme, išmoktumėme ir praktiškai pritaikytumėme naujus dalykus," - sako V. Daugėlaitė.
Knygos gali būti ne tik mokymosi, bet ir vaizduotės lavinimo, istorijų išgyvenimo įrankis. Tačiau startuolio „Discontract", mobiliąja programėle padedančio rasti namų priežiūros paslaugų teikėjus, direktorius Gediminas Jankus taip pat kviečia nepamiršti kitų naudingų informacijos verslui priemonių: „Skaitau „The Guardian", „The Wall Street Journal", „BBC" internetinius puslapius, žiūriu ir klausau tinklalaidžių (angl. podcast) apie verslą, inovacijas ir skaitau knygas. Imtis iniciatyvos, klysti ir iš klaidų greitai mokytis yra puikus metodas, tačiau šiandienos aktualijų stebėjimas, didžiausių įmonių sėkmės ir nesėkmės istorijos sužadina vaizduotę. Neatsiejama mokymosi dalis yra ir pokalbiai su skirtingų profesijų atstovais."
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) vadovas Gintas Kimtys džiaugiasi Lietuvos versle besikuriančių startuolių gausa ir ragina visus pasinaudoti galimybėmis tobulėti bei perskaityti rekomenduojamas knygas: „Kartais kai nežinai nuo ko pradėti, padėti gali net ir mažiausias postūmis. Tikslingai atversta knyga yra vienas iš maloniausių būdų gauti tinkamos informacijos ir motyvacijos priimant svarbius sprendimus."
KNYGŲ REKOMENDACIJOS

Mantas Venslauskas, „Vilimed"

I. Laursas „Verslas naujai". Tai buvo viena pirmųjų perskaitytų knygų prieš įkuriant startuolį. Ji man padėjo susivokti, kas tai yra. Rekomenduočiau visiems, norintiems juos startuolį, tačiau nelabai suprantantiems, ko galima tikėtis ir kaip jį vystyti, auginti. 
E. Riesas „Lean Startup metodika" („The Lean Startup"). Ši knyga skirta greitam idėjos patikrinimui, prototipo kūrimui, kuris leidžia akcentuoti kertinius produkto aspektus ir atlikti greitą produkto poreikio patikrinimą rinkoje. Tai vienas esminių dalykų vystant produktą. 
P. Thielas „Zero to One". Inovacijos vertinimui ir suvokimui, kas yra tikroji inovacija. Itin naudinga perskaityti prieš kuriant inovaciją.
Knygos verslo vystymo ir administracinių žinių gilinimui: P. G. Northousas „Lyderystė" („Leadership"), Ch. Andersonas „TED Talks", B. Tracis „Tikslai" („Goals") ir „Suvalgyk šitą varlę" („Eat That Frog"), R. B. Cialdinis „Įtakos galia" (Influence) , Ph. Kotleris „Marketingo valdymo pagrindai" (Marketing Management), T. Ferrissas „Titanų įrankiai"(„Tools of Titans").
Man labai įdomu skaityti ir biografines knygas, ypač garsių inovacijų lyderių. Jose atskleidžiama daug detalių apie sėkmingų žmonių asmenybių tipus, savybes, reikalingas sėkmingam startuolio augimui. 
Erika Kavaliauskienė, „Amberlo"
R. Sharmas „Lyderis be titulo" („The Leader Who Had No Title"). Rekomenduoju jauniesiems (ir ne tik) inovatoriams pradėti nuo jos. Šioje knygoje akcentuojama, kad norint būti lyderiu nereikalingi titulai ar aukšti postai. Jie iš tiesų suteikia galios, bet netekus titulo, galios taip pat netenkama. Tad užsiimant bet kuo reikia dirbti geriausiai, kaip gali, nes sėkmę kuriame kasdien atlikdami paprastas užduotis, kurios laikui bėgant virsta didelėmis pergalėmis, kartais netgi didesnėmis, nei mes laukėme. Ir tai neturi nieko bendro su titulais. Tik darbu ir kryptingu judėjimu link pripažinimo.
T. Seeling „What I Wish I Knew When I Was 20". Knygoje galima rasti informaciją, kurią dažnas verslininkas sužino tik bėgant metams - apie verslo pradžią, augimą, finansinius rodiklius. 
Tadas Žiemys, „Dogo"
Ch. Vossas „Jokių kompromisų („Never Split the Difference"). Knyga apie derybas. Joje yra įdomių patarimų, kuriuos galima panaudoti gyvenime. Labiausiai man įsiminusi mintis - kad kompromiso ieškojimas gali būti nenaudingas abiem pusėms. Pavyzdžiui, su sutuoktiniu nesutariant, kokios spalvos batus dėtis, rudus ar raudonus, prieiti kompromiso, kad vienas batas turi būti raudonas, o kitas rudas. Akivaizdu, kad tai būtų prastas sprendimas.
D. Kahnemanas „Mąstymas, greitas ir lėtas" („Thinking, Fast and Slow"). Rekomenduoju perskaityti šia knygą siekiant daugiau suprasti apie save ir kitus. Knygoje yra pilna puikių pavyzdžių, kurie parodo, kokie neracionalūs esame.
Ch. Duhiggas „Įpročio galia" („The Power of Habit"). Knyga apie įpročius ir jų išugdymą. Joje daug pavyzdžių, kaip kompanijos įpročių ugdymo mechanizmus panaudoja naujų produktų kūrimui ir kaip anoniminiai alkoholikų klubai padeda žmonės išsilaisvinti iš didžiausių priklausomybių bei formuoja sveikus įpročius.
N. Eyalas „Hooked: How to Build Habit-Forming Products". Knyga apie tai, kaip šiuolaikinės internetinės kompanijos sukuria produktus, sukeliančius priklausomybę. Nemažai dėmesio skirta ir moralinei/etinei tokių produktų kūrimo pusei. 
Valdonė Daugėlaitė ir Irmantas Šuškevičius, „CupCup"
K. Ferrazzis „Niekuomet nepietauk vienas" („Never Eat Alone"). Šioje knygoje autorius kalba tarp žmogiškus santykius, ryšių galią ir naudą. Joje pabrėžiama, kad kiekviena pažintis gali mus praturtinti, išmokyti kažko naujo. 
E. Riesas „Lean Startup metodika" („The Lean Startup"). Viskas, ką reikia žinoti apie startuolius. Autorius pasakoja, ką teko patirti savo kailiu nuo visiško bankroto iki pasaulinio pripažinimo. Pasak jo, svarbiausia ryžtas ir tikėjimas tuo, ką darai. 
R. Holiday‘us „Kliūtis paversk galimybėmis" („The Obstacle is the Way"). Ši knyga yra instrukcija, kaip pakeisti savo požiūrį ir nebijoti iššūkių. 
Ch. Heathas ir D. Heathas „Sukurta užkibti" („Made to Stick"). Knyga apie tai, kaip daryti įtaką pirkti, balsuoti, laikytis dietos ir pan. 
D. Golemanas „Emocinis intelektas" („Emotional Intelligence"). Tai ypač reikšminga knyga tiek kuriant verslą ar inovacijas, tiek gyvenimo kokybei bei saviugdai. 
Gediminas Jankus, „Discontract"
D. Kahnemanas „Mąstymas, greitas ir lėtas" („Thinking, Fast and Slow"). Šią knygą perskaičiau kurdamas „Discontract". Ji padėjo suderinti spontanišką ir racionalų mąstymą priimant kertinius sprendimus.
U. Eco „Fuko švytuoklė" („Foucault's Pendulum"). Turbūt vienas įdomiausių romanų, kuriame draugai, intelektualai sprendžia ir tuo pačiu patys netiki didžiojo pasaulio paslaptimis, jų egzistavimu, Fuko švytuokle, populiariąja ir aukštąja kultūra.
A. Fletcheris „The Art of Looking Sideways". Menas, technologijos, spalvos, mintys - vienoje knygoje. Yra įvairių būdų, kaip ją skaityti.
E. M. Remarkas „Trys draugai" („Free Comrades"). Apie tikrą draugystę sunkiais pokario metais.
H. Roslingas „Faktų galia" („Factfulness"). Ar tikrai situacija pasaulyje tokia bloga? Žiniasklaida mums daro įtaką, dėl kurios dažnai nesuprantame realybės. Knygoje pateikta statistika ir faktai jus nustebins.
Startuolius, kurie nori įgyti daugiau žinių apie inovacijų kūrimą, verslo strategiją, finansavimo galimybes ar projektų administravimą, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) projekto „TechHub" ekspertai kviečia registruotis į nemokamas konsultacijas. Taip pat startuoliai rudenį galės dalyvauti projekto organizuojamame prie-akceleratorių, kuriame turės galimybę ne tik įgyti žinių ir išvystyti idėją iki minimalaus produkto, bet ir susipažinti su mentoriais bei verslo angelais, dalyvauti akceleratoriuose užsienyje.
 
Rubrika Naujos knygos, leidiniai yra Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo projekto dalis. 
 

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2020-09-16 14:21
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media