2024 m. balandžio 23 d., Antradienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Dialogai apie žiniasklaidą

*print*

Archyvas :: Viešoji komunikacija VDU – studijos, padedančios keisti save

2020-11-10
 

Rimgailė Dikšaitė,
Vytauto Didžiojo universitetas

 

 

2020-ieji Vytauto Didžiojo universitetui (VDU) - išskirtiniai metai. Universitetas tapo antruoju šalyje pagal populiarumą tarp pirmakursių, net kelios studijų programos sulaukė išskirtinio dėmesio, tarp kurių - Viešosios komunikacijos studijų programa. Jau dešimtmetį Politikos mokslų ir diplomatijos fakultete (PMDF) dėstomos programos aktualumą ir patrauklumą, anot VDU Viešosios komunikacijos katedros vedėjos, profesorės Kristinos Juraitės, „liudija absolventai ir jų pasiekimai."
„Susidomėjimą komunikacijos studijomis stebime nuo pat šios programos atsiradimo pradžios 2010-aisiais. 10-ies metų studijų organizavimo patirtis, suburta dėstytojų, iškilių asmenybių ir savo srities žinovų komanda, kuri atstovauja įvairias komunikacijos mokslinių tyrimų ir profesinės veiklos kryptis" - teigia VDU prof. K. Juraitė. Anot profesorės, tai vienintelė komunikacijos krypties studijų programa Lietuvoje, aprėpianti pagrindines - informacinio turinio kūrimo ir komunikacijos veiklas - žurnalistiką, viešuosius ryšius, organizacijų komunikaciją ir naujausių medijų pritaikymą komunikacijos ir informacijos tikslams ir poreikiams.
SPECIALISTAI DARBO VIETAS KURIASI PATYS
Pasiteiravus prof. K. Juraitės, kaip pavyksta studijomis sudominti dabartinius, skaitmeninių technologijų apsuptyje susiformavusius jaunus žmones, profesorė įvardija pagrindinius studijų programos kriterijus. „Šalia komunikacijos specialistams būtinų teorinių žinių akcentuojame probleminio mokymosi, profesinių bei praktinių įgūdžių lavinimą studijų metu. Juos studentai gilina Romo Sakadolskio medijų laboratorijoje vykstančiuose užsiėmimuose, praktikų organizacijose, komandinių ir kūrybinių projektų metu. Šios patirtys palengvina studentų ir absolventų prisitaikymą besikeičiančioje darbo aplinkoje bei suteikia daugiau veiklos pasirinkimo galimybių ateityje", - pasakoja VDU Viešosios komunikacijos katedros vedėja. Pasak jos, ypač džiugina tai, kad programos absolventai ne tik sėkmingai įsidarbina žiniasklaidos, komunikacijos, verslo, viešajame ir nevyriausybiniame sektoriuose, bet ir patys susikuria darbo vietas sau, bei kitiems.
„Man įsiminė šių metų absolventų išsakyta mintis, jog Viešosios komunikacijos studijos jiems suteikė ne tik žinių, bet ir galimybių keisti save, t.y. išbandyti save įvairiose veiklos srityse, atpažinti savo stipriąsias puses ir nuolat tobulėti. Man atrodo, kad būtent tai ir patraukia šiuolaikinį jauną žmogų, kuriam rūpi ne tik naujovės, bet ir savirealizacijos galimybės, t.y. prasminga ir mėgstama profesinė veikla, kuri gali tapti daugiau nei darbu, bet ir gyvenimo būdu", - absolventų pasiekimais džiaugiasi K. Juraitė.
ABSOLVENTŲ KARJERA: NUO ŽURNALISTIKOS IKI NUOSAVOS ĮMONĖS
Kalbinti Viešosios komunikacijos absolventai Ignas Lokcikas, Giedrė Montvilaitė ir Marta Vasilė, dar tik pradedantys žengti profesiniu keliu, vieningai sutaria, jog ketveri studijų metai Vytauto Didžiojo universitete gilinantis į žurnalistikos, komunikacijos ir viešųjų ryšių aspektus ne tik leido išbandyti studijų programos universalumą, bet ir atrasti mėgstamą veiklos sritį.
Šiemet studijas VDU baigęs Ignas Lokcikas - įmonėje „Narbutas International" užima korporatyvinės komunikacijos vadybininko pareigas. Absolventas tikina, jog būtent VDU praktikų, savanorysčių bei įgyvendintų projektų metu suteikta laisvė kurti ir bandyti padėjo apsispręsti dėl būsimo karjeros kelio. „Kiekvienas semestras būdavo pripildytas tiek studijų dalykų, tiek papildomos veiklos. Pagal „Erasmus+" mainų programą studijavau Briuselyje, Belgijoje, bei atlikau praktiką Hilden mieste Vokietijoje. Kiek anksčiau - ir Lietuvos nacionaliniame radijuje ir televizijoje (LRT) bei projekte „Kaunas 2022". Su kurso draugais sukūrėme pirmąją tinklalaidę universitete", - savo veiklas vardija I. Lokcikas. „Viešųjų ryšių praktika vienoje pagrindinių biotechnologijų įmonių „QIAGEN" Vokietijoje leido suprasti, kad gilinti savo žinias, bent jau šiuo metu, norisi korporatyvinės komunikacijos srityje", - dabartinės profesinės krypties pasirinkimą akcentuoja I. Lokcikas.
Viešosios komunikacijos absolventė Marta Vasilė, taip pat baigusi ir Reklamos vadybos magistro studijas Vytauto Didžiojo universitete, šiuo metu dirba savo pačios įkurtoje reklamos agentūroje „Go Bold." „Kad mane labiau domina marketingas ir komunikacija supratau jau pirmame kurse. Stojant buvau negalutiniai apsisprendusi kokią sritį labiau norėčiau rinktis - žurnalistiką ar marketingą, tačiau studijos greitai padėjo suprasti kas domina labiausiai", - profesijos pasirinkimo galimybes atskleidžia M. Vasilė ir pasakoja, kad studijų metais beveik visą laiką ir dirbo, todėl jau nuo pirmųjų kursų pavyko teorines žinias pritaikyti praktikoje. „Sukaupta patirtis ir greta gaunamos teorinės žinios padėjo kilti karjeros laiptais - gana greitai iš baro vadybininkės tapau komunikacijos vadove. Po bakalauro nusprendusi gilinti savo žinias magistro studijose jau turėjau sukaupusi nemažai patirties komunikacijos srityje, dėl to pradėjau dirbti laisvai samdoma socialinių tinklų specialiste, o dar po metų - įkūriau ir savo įmonę", - pasakoja Viešosios komunikacijos programos absolventė M. Vasilė.
Prieš porą metų Viešosios komunikacijos bakalauro, o šiemet Žurnalistikos ir medijų industrijų magistro laipsnį VDU įgijusi Giedrė Montvilaitė šiuo metu - žurnalistė savaitraštyje apie sveikatą. „Po magistrantūros studijų nesunkiai gavau žurnalistinį darbą, kurio specifiką jau neblogai išmaniau, nes studijų metais spėjau jos „paragauti" specialybinių praktikų metu", - teigia G. Montvilaitė.
Paklausta, kaip pavyko suvokti, kuri profesinė sritis - žurnalistikos ar viešųjų ryšių jai patraukliausia, G. Montvilaitė išlieka atvira: „Tiesą sakant, vis dar negaliu pasakyti, kurioje iš šių sričių save matau aiškiau. Ieškodama darbo, pretendavau į jas abi. Dabar išbandau save žurnalistikoje. Tiek žurnalistinės praktikos metu viename naujienų portalų, tiek ir dabartiniame darbe man suteikiama galimybė gvildenti temas, kuriomis domiuosi pati ir kurios, mano įsitikinimu, yra aktualios skaitytojams. Tai išlaisvina mane ne tik kaip informacijos rengėją, bet ir kūrėją. Žurnalistės specialybę pasirinkau dėl dviejų priežasčių: mėgstu rašyti ir visose situacijose siekiu teisybės. Jaučiu, kad dabartiniame darbe patenkinu abu šiuos asmeninius poreikius", - profesijos pasirinkimą nulėmusius aspektus vardina G. Montvilaitė.
PATARIA NEBIJOTI NEŽINOMYBĖS IR IŠNAUDOTI VISAS GALIMYBES
Beribių pasirinkimų ir neapgalvotų sprendimų kupinoje realybėje, studijų krypties pasirinkimas daugumai abiturientų tampa nemenku iššūkiu. Kalbinti Viešosios komunikacijos studijų programos absolventai sutiko pasidalinti mintimis, kuo svarbiausia vadovautis renkantis būsimą studijų kryptį bei kodėl, jų manymu, Viešosios komunikacijos studijos Vytauto Didžiojo universitete galėtų tapti puikia perspektyva būsimame profesiniame kelyje.
Absolventas I. Lokcikas renkantis studijas pataria nebijoti nežinomybės. „Net jei ir nesi tikras (-a), dėl savo pasirinkimo, visada gali tiesiog pabandyti. Mano pasirinkimas studijuoti Viešosios komunikacijos studijas buvo visiškai atsitiktinis. Žinojau, kurios programos mane domintų ir kurias būtų naudinga studijuoti. Tačiau galutinį sprendimą nulėmė trijų asmenų pavardės: Rimvydas Valatka, Rytis Zemkauskas ir a. a. Leonidas Donskis. Būtent dėl šių trijų žmonių, kurie tuometiniam aštuoniolikmečiui buvo (o dabartiniam beveik- dvidešimtketurmečiui išliko) kritinio mąstymo, pagarbos ir visuomeniškumo pavyzdys. Dabar esu toks, kokį suformavo Vytauto Didžiojo universitete įgyta patirtis", - atskleidžia I. Lokcikas.
Reklamos agentūros „Go Bold" įkūrėja M. Vasilė atkreipia dėmesį, jog studijų pasirinkime svarbiausia - vadovautis savo protu ir širdimi bei stengtis nepasiduoti aplinkinių įtakai. „Skaitykite studijų programas, domėkitės studijų dalykais, kurie bus dėstomi ir rinkitės tai, kas jums atrodo įdomiausia. Mano nuomone, geriau rinktis specialybę, kuri visuomenės požiūriu nėra tokia patraukli, bet jums patiems yra labai įdomi. Jei jus ta sritis nuoširdžiai domins, tuomet būti joje geriausiu nebus taip sunku", - būsimuosius studentus drąsina M. Vasilė.
„Tiems, kurie nori plataus išsilavinimo arba negali nuspręsti, kas domina labiau - žurnalistika, viešieji ryšiai ar marketingas - Viešosios komunikacijos programa VDU gali būti tikras išsigelbėjimas", - teigia šiuo metu žurnaliste dirbanti G. Montvilaitė.. „Su laiku paaiškėja, kurios srities žinias lengvai „geriate į save". Be to, įstojus į VDU, visai nebūtina apsiriboti vien savo studijų programa - gretutinės studijos, įvairios studentų organizacijos, konferencijos ir kiti renginiai - tikrai yra kur plėsti akiratį", - studijų metu atrastomis galimybėmis džiaugiasi G. Montvilaitė.
TRIUKŠMINGAME PASAULYJE SVARBU GEBĖTI ATSIRINKTI INFORMACIJĄ
Viešosios komunikacijos katedros prof. K. Juraitės teigimu, dabartinėje medijų įvairovėje gali susidaryti įspūdis, kad kiekvienas gali tapti žurnalistu arba influenceriu, tačiau tai vis tiek reikalauja gilesnio savo srities išmanymo: šiuolaikinių komunikacijos procesų ir kontekstų suvokimo, kritinio mąstymo ugdymo, nuolatinio mokymosi, gebėjimo pasirinkti tinkamus informacijos šaltinius. „Netikros naujienos, manipuliuojami faktai, sąmokslo teorijos ir propagandos šaltiniai tapo realybe, kuri labai greitai gali suklaidinti patiklų vartotoją. Todėl triukšmingoje ir dažnai itin kontraversiškoje informacinėje erdvėje svarbu kiekvienam, o ypač viešosios informacijos rengėjams ir komunikacijos specialistams, užtikrinti kokybiškos informacijos sklaidą, atpažinti klaidinančią informaciją, atsakingai komunikuoti, diskutuoti, palaikyti dialogą ir demokratines vertybes", - Viešosios komunikacijos studijų svarbą akcentuoja K. Juraitė.
 

 

 

Daugiau informacijos:
VDU Viešosios komunikacijos Facebook puslapis

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2020-11-19 11:18
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media