2024 m. balandžio 16 d., Antradienis

Tyrimų fondas

Senos interneto svetainės versijos

Aktuali informacija

*print*

Archyvas :: ATVIRAS LAIŠKAS ŽINIASKLAIDOS PRIEMONIŲ VADOVAMS IR ŽURNALISTAMS DĖL SĄŽININGOS KONKURENCIJOS

2017-01-27
 
 

Lietuvos žurnalistų sąjungos Taryba kreipiasi į žiniasklaidos priemonių vadovus ir valdytojus su raginimu laikytis garbingos konkurencijos principų ir nepiktnaudžiauti savo galiomis asmeninių ar korporacijos reikalų protegavimui.

Sausio 20 dieną naujienų portalo 15min.lt vadovas Tomas Balžekas viešai paskelbė komentarą „Jūs kenkiate mūsų verslui!". Komentaro autorius remiasi savo šaltiniais, kurie nurodo, neva koncerno MG Baltic viceprezidentas Raimondas Kurlianskis bando įtikinti žiniasklaidos bendrovių vadovus, kad reikia boikotuoti naujienų portalą 15min ir naujienų agentūrą BNS, nes, jo žodžiais tariant, „jūs kenkiate mūsų verslui". Kaip nurodo T. Balžekas, R. Kurlianskiui pasisekė įtikinti savo verslo kolegą Darių Mockų ir įsakyti visiems „MG Baltic" įmonių vadovams nebepirkti reklamos portale 15min.lt. Komentare apgailestaujama, kad minėtų įmonių vadovai yra priversti dirbti ne taip, kaip diktuoja rinka ir konkurencinės sąlygos, o taip, kaip reikalauja šeimininkai, spaudžiantys generuoti kuo daugiau pelno. T. Balžekas taip pat atvirai deklaruoja, kad jo vadovaujamoje žiniasklaidos priemonėje yra tvirta ir skaidri žurnalistika, nepriklausoma nuo verslo grupių ir politikų interesų, atskleidžianti trūkumus ir išryškinanti pasiekimus.

Viešai paskelbtas komentaras atskleidžia labai sunkius ir nemalonius kaltinimus vienai didžiausių verslo bendrovių, valdančiai ir vieną didžiausių bei įtakingiausių žiniasklaidos priemonių grupę. Iki šiol viešoje erdvėje nėra atsakomosios nuomonės, situacijos komentaro ar paneigimo. Todėl tokia situacija kelia nerimą dėl visuomenės informavimo priemonių veiklos skaidrumo, sąžiningumo ir atskaitingumo visuomenei. Lietuvos žurnalistų sąjungos bendruomenė atkreipia dėmesį, kad Visuomenės informavimo etikos kodekse labai aiškiai nurodoma, jog visi profesionalūs žurnalistai ir socialiai atsakingi leidėjai suvokia visuomenės informavimo priemonių vaidmenį šiuolaikinėje visuomenėje bei atsakomybę už savo darbą. Etikos kodekse teigiame, kad didžiausias visuomenės informavimo priemonės turtas yra pasitikėjimas ja, kurį sukūrė ne tik dabartiniai žurnalistai, viešosios informacijos rengėjai ir skleidėjai, bet ir ankstesnės jų kartos, skleidusios laisvą žodį. Todėl viešai pateikti, tačiau nepaneigti ir neatsakyti klausimai dėl žiniasklaidos verslo skaidrumo iš esmės žlugdo žmonių pasitikėjimą sąžiningu žiniasklaidos verslu bei jame veikiančiais žurnalistais.

Etikos standartuose esame nurodę, jog suprantame, kad visuomenės pasitikėjimo pagrindas yra mūsų nepriklausomybė, teisingumas, nešališkumas, profesionalumas. Siekdami stiprinti žurnalisto profesijos reputaciją ir atsiribodami nuo tų viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų, kurie toleruoja nesąžiningą žurnalistiką ar negarbingos konkurencijos principus šiandien matome labai aiškią problemą - minėtas žiniasklaidos verslas susiduria su sunkiais teisiniais ir etiniais kaltinimais, o adekvačios reakcijos ir atsakymų pasigendama.

Esame deklaravę, kad privalome saugoti savo profesinę garbę ir nepriklausomumą, stiprinti visuomenės informavimo priemonių savitvarką. Todėl atsižvelgdami į tai kreipiamės į Visuomenės informavimo etikos asociaciją, kad ši situacija būtų įvertinta. LŽS Taryba taip pat primena, kad Etikos kodeksas numato, jog žurnalistai, viešosios informacijos rengėjai ir skleidėjai neturi naudoti visuomenės informavimo priemonės savo privatiems reikalams spręsti bei asmeninėms sąskaitoms suvesti. LŽS taip pat solidarizuojasi su visais profesionaliais žurnalistais ir žiniasklaidos priemonėmis, kurie nepaisydami ekonominio, politinio ar kito spaudimo saugo ir puoselėja profesinę etiką ir aukštus standartus,

 

 

Paskutinį kartą atnaujinta: 2017-01-27 11:58
 
 

Komentarai (0)

Jūsų el. paštas

Rašyti komentarą

Vardas
Tekstas
Apsaugos kodas
secimg
2007 © “Lietuvos žurnalistų sąjunga” - žurnalistams, mediadarbuotojams ir visuomenei - įvykiai, analizė, kūryba.
Sprendimas: Fresh media